Girot startar

Nu äntligen så känns det som om cykelsäsongen startar på allvar när girot i Italien kör igång, jag vet att det körts flera andra tävlingar tidigare i år men dom har bara känts som uppladdningar inför dom stora, Girot, Tour de France och Vueltan i Spanien.


Först så vill jag ju så klart önska svenska Gustav Larsson lycka till nu när han får starta i girot som kapten i CSC stallet, det kan bli trevligt med svenska ögon sett men jag vill inte sätta för stora förhoppningar till att han skulle vinna, men hoppas kan man ju alltid.


Sen är det lite tråkigt att Nicklas Axelsson tvingats lämna återbud men det är bra att han lyssnar på sin kropp.


Sen kommer vi till det som man nästan numer ovillkorligt måste tala om när det gäller cykel nämligen doping. Jag hoppas att cykelsporten nu har lyckats med att rensa upp ordentligt med doping problemet för förra årets upplaga av Tour de France var nästan så man skulle kunna kalla det Tour de doping. Mycket trist tycker i alla fall jag..


Men kan det finnas andra förklaringar till att doping får så stort genomslag när det gäller doping, kan det vara så att cykelsporten öppet rapporterar alla fall av doping för att få till en avskräckande effekt eftersom åtgärder faktiskt vidtas med omedelbar verkan när någon avslöjas eller ens bara misstänks. Är det förklaringen till att det verkar som om cykelsporten är ett svart får att dom inte sopar under mattan som många andra idrotter gör. Finns ju vissa idrotter där dopingtester inte förekommer alls vad jag vet, det kan ju ha ändrats men jag tror inte det.

Bloggtoppen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0