Humorgalan

Redan när jag såg vilka som skulle medverka i Humorgalan så blev jag själv tveksam till hur rolig den skulle bli. Visst det var många trevliga personer som skulle vara med. Men ingen av dom ingår väl direkt i Sveriges humorelit så att säga.


Men att gå så långt som att anmäla till granskningsnämnden bara för att det inte var roligt, det var skoj.


Humor är ju väldigt individuellt det som en person tycker är roligt kan någon annan tycka är tråkigt, det finns nog ingen form av humor som alla tycker är rolig eller någon komiker som alla skrattar åt.


Så varför inte anmälaren helt sonika tog och bytte kanal det kan jag inte förstå. Det för tankarna till dom berättelser som jag hört från TVs barndom, där en tant kunde komma in till sin granne och följande konversation utspelades.


Du kan inte ana vilket skräp dom sände på TV i går kväll, det var så dåligt så


-Var det så dåligt


-JA det var det riktig skandal att dom får sända sån smörja till hederliga människor


-Men varför tog du inte och stängde av då och gjorde något annat


-Stänga av det går ju inte jag måste ju se vad dom sänder för smörja


Tydligen har vi trots det breddade utbudet inte kommit längre än så ändå, jag undrar vad det är för natur lag som tvingar folk att titta på det som de upplever som skräp


Bloggtoppen.se


Kommentarer
Postat av: Maria

det sög

2008-05-04 @ 12:17:04
URL: http://morrison.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0