Nä nu

Brasilianskt kött får inte längre importeras eftersom det inte uppfyller reglerna på spårbarhet enligt EU, Synd tycker jag eftersom det var ett mycket bra och prisvärt kött.


När jag sen idag läser SVD så måste jag säga att jag håller på att få fnatt och känner att jag håller på att brista ut i sång i ren bestörtning.


Nu skall det uppenbarligen bli tillåtet att importera kyckling från USA som är doppat i klor, jag undrar hur den kryddan smakar, kanske den får räknas in i sådana smaktillsatser som vi redan känner till som mögel, snus och glasbitar. Är inte detta att sila mygg och svälja kameler.


Är det skillnad på om den mat som vi importerar har bra kvalitet eller är bombad med konstiga kemikalier som inte borde ens få nämnas i ett kök. Eller är allt detta bara ett bevis på att EU inte är så fristående som EU vill verka utan hänger den amerikanska kongressen i näsan, jag önskar att Brasilien går till WTO med importstoppet av kött så det får prövas där.


Fast det kanske är skillnad på vem som skriker. Tydligen så är kemiska tillsatser bra bara dom tillsätts i USA.


Nej skärpning nu.


Och på tal om sång ja här är en passande











Bloggtoppen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0