Engla tvbegravs

Jag lider med Engla nu när det blivit klart att hennes begravning skall sändas direkt i TV.


Enligt hennes mor så skall det vara ett sätt för familjen att tacka för det stöd de fått. Jag kan inte nog säga att jag förstår precis det lidande dom gått och går igenom beroende på denna tragiska händelse. Jag har i en tidigare blogg pratat om detta så jag tänker här inte upprepa det.


Visst känner jag sympati och förståelse för Englas familj. Men jag känner också sympati för alla de föräldrar som av olika skäl förlorat ett barn, det blir inte mindre tragiskt för dessa bara för att media inte skrivit om deras barn


Men en direkt sänd begravning, vem skall titta på den? Har den fått ett sådant stort riksintresse så att den måste tv-sändas, inte som jag tycker i alla fall.


Vad avgör vilka begravningar som skall förvandlas till underhållning hur väljs de ut? Vilka kriterier gäller är det begravningar för människor som dött i tragiska omständigheter eller är det bara de som fått medias uppmärksamhet som skall få en tv begravning.


Jag ser en utveckling där vi i vårt allt mera kommersialiserade samhälle i förtvivlans jakt på tittar siffror sänder fler och fler begravningar som underhållning, steget dit är inte långt eftersom de olika mediebolagen hela tiden försöker övertrumfa varandra i att sända så realistiska program som möjligt utan tanke på de som är med och vilka konsekvenser det får. I USA finns redan speciella tv domstolar skall vi införa det också, eller kanske någon kanal kan tycka att veckans begravning kan vara en bra ide. Jag skulle inte bli förvånad med tanke på den totala brist på respekt för människor som många kanaler idag visar upp.


Detta är ju bara ren och skär sensationslystnad från tv som därigenom vill hoppa på mediatåget


Jag hoppas att Engla Snart kan få vila i frid och att hennes familj kan plocka ihop sitt liv och så gott det går fortsätta med sina liv

Bloggtoppen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0