Kris i krisen

Nu har Ulrica Schenström lämnat sina skriftliga svar till KU svar som publiceras i alla tidningar. När jag läser svaren så får jag en tanke om att svaren inte är skrivna av henne själv utan av det Moderata partikansliet med syfta att skydda Fredrik Reinfeldt.


För även om vi i Sverige har en jourhavande statssekreterare så är det ändå statsministern som har det yttersta ansvaret för hur verksamheten i regeringskansliet fortgår och bedrivs.


Att ha jouren och gå på krogen och dricka alkohol samtidigt ja det är inte bara omdömeslöst utan rent ut sagt korkat på gränsen till ansvarslöst och hade för vem som helst som har jourtjänstgöring inneburit en totalt rasande chef dagen efter som delat ut en utskällning som inte varit nådigt. Så inte i fallet Ulrica Schenström utan där försökte hennes chef skyla över och skydda in i döden så att säga.. Vilket kanske är ett bra drag av en chef men det får finnas någon måtta på det.


Sen finns det ju en massa andra aspekter på hela den här affären som i alla fall jag funderat på ända sen den exploderade.


Vad för sorts middag var de ute på? Av bilden att döma så kan det inte ha varit någon vanlig affärsmiddag. För var den det då måste de affärssamtal jag har haft med folk på krogen varit helt fel med andra ord, jag har aldrig pussats på en affärsmiddag. Jag tycker det mera ser ut på bilden som ett par som är på dejt och ganska snart kommer fram till frågan ditt eller mitt ställe.


Sen vad jag förstår så ägde det hela rum på en liten krog på Hornsgatan som jag aldrig hört talas om och som av folk jag pratat med benämnts som sunkställe, hur kommer det sig att det där är papparazzi fotografer så väldigt lägligt. Normala mängden dylika fotografer i dom kvarteren brukar uppgå till noll.


Om bilden skulle ha varit tagen av en medlem av den stora allmänheten så är det väl årtusendets lyckträff då att bara på ren tur ta den bild som knäcker en statssekreterare. Nej det tror jag inte på. Jag tror någon tipsade fotograferna om vad som kanske kunde hända.


För ärligt talat inte ser det ut som någon av dom direkt tänker på politik ja i alla fall inte Ulrica Schenström hon har troligtvis tankarna på annat håll.


Tyvärr för hennes skull så visade sig nu drömprinsen vara en groda som satte dit henne för att främja sin egen karriär. Att det är så utgår jag baserat på att Anders Pihlblad den andre parten på bilden dagarna efter uttalade sig vitt och brett om hur hans träff varit och i vilken nykterhetsgrad hon hade haft.


Att uttala sig så efter en träff som han gjorde är något som jag inte förstår om det varit en seriös träff så hör det väl till god ton att inte prata om den eller hur. Jag tror allt bara var arrangerat för att få till dom här bilderna, vilket naturligtvis underlättades av att hon var kvinna och tänker och agerar som en sådan.


Jag kan till 100 procent garantera att om statssekreteraren hade varit en man så hade denna händelse aldrig satts i verket av sensationslystna journalister på TV4. Vad motiven till det hela är kan man bara spekulera i kanske hämnd från en Tv-kanal som fått ett horn i sidan till Ulrica Schenström



Dagens nyheter


Aftonbladet


Svenska dagbladet



Bloggtoppen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0