Valborgsfirande

Jag förstår inte varför man måste kröka och bråka bara för att det är Valborg. Det är en konstig tradition som skapats. Varför kan inte valborg vara en sak man firar och har roligt med nykter för är man nykter har man ju faktiskt roligare på valborg. Ja i alla fall så har jag det.


Valborg för mig det är väl att känna att nu är vintern äntligen slut, våren har börjat komma och sommaren närmar sig. Man går ut tittar på elden och fryser men oj vad roligt det är att frysa. Kanske det beror lite på var man firar förstås, ju mera lokalt man firar ju mindre bråk och fylla brukar det ju vara.


Det Valborgsfirande som jag tycker är det absolut bästa är när man går ut på kvällen går till firandet som arrangerats av den lokala scoutkåren, med lotter, korvgrillning och sockervadd samt långa köer till alla stånden. Trots det så är stämningen god och alla pratar med alla ja i alla fall med alla man avlägset känner och det är många när man firar vid sin lokala eld.


För att firandet skall bli helt perfekt så skall man självklart dela det med sina nära och kära. Sen när mörkret faller, elden falnat, fyrverkeriet är av skjutet och man börjar frysa så man tror att man skall tappa tårna då är den perfekta avslutningen på Valborgsfirandet och gå hem och dricka en stor kopp varm choklad med vispgrädde och gärna en limpsmörgås till

Bloggtoppen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0